Чт
13.12.2018
03:29
Вітаю Вас Гість
RSS

 
Дошкільний навчальний заклад №32 м. Чернівці
Головна Реєстрація Вхід
Психолог радить »
Меню сайту

Категорії розділу
Візитівка [1]
Про наш садок [1]
Адміністрація [1]
Колектив [19]
Педагогічний та обслуговуючий персонал
Наші групи [6]
Напрями роботи ДНЗ №32 [2]
Розвиваємо здібності дітей [1]
Відео-екскурсія [1]

Наше опитування
Шановний відвідувачу ви:
Всього відповідей: 139

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Практичний психолог ДНЗ працює над:

  • Створенням умов, які сприяють охороні фізичного і психічного здоров'я дітей;

  • Забезпеченням їх емоційного благополуччя та індивідуального підходу до кожної дитини;

  • Самостійного та ефективного розвитку здібностей кожної дитини;

  • Підтримці психологічного клімату у колективі;

  • Здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей на всіх вікових етапах;

  • Забезпечення відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини у дошкільному закладі;

  • Забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами;

  • Формування соціальної компетентності дітей;

  • Формування шкільної зрілості дітей;

  • Формування у батьків відповідального ставлення до виконання батьківських обов'язків;

  • Профілактика будь - яких форм насилля над дитиною;

  • Проведення роботи з обдарованими дітьми, спрямувати її на розкриття здібностей;

  • Надання ефективної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу;

  • Сприяння підвищенню психологічної компетентності вихователів, батьків засобами просвітницької та консультативної роботи.

 

5 ВПРАВ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ДІТЯМ, КОТРІ ВЧАТЬСЯ КЕРУВАТИ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ

 

Ці вправи допоможуть знизити тривожність і навчать дитину керувати своїми емоціями.

 

 

1. Вправа «Лагідна крейда»

Гра полягає у тому, щоб малювати на на спині один у одного різні картинки або букви, а потім відгадувати, що було зображено. Ця гра подобається багатьом дітям, але, на жаль, не дуже підходить тривожним хлопчикам і дівчаткам, тому що вони, намагаючись розгадати задуми партнера по грі, можуть хвилюватися, переживати, внаслідок чого напружувати м’язи сильніше і сильніше. Детальніші правила гри і її модифікація для тривожних діток дивіться за посиланням: Тілесно-орієнтована вправа «Ласкава крейда». Модифікація

2. Вправа «Апельсин»

Дитина лежить на спині, голова трохи набік, руки і ноги злегка розставлені в сторони. Попросіть дитину уявити, що до її правої руки підкотився апельсин, нехай вона візьме його в руку і почне вичавлювати сік (рука повинна бути стиснута в кулак і дуже сильно напружена 8-10 секунд). «Розіжми кулачок, відкоти апельсин (деякі діти уявляють, що вони вичавили сік), ручка тепла … м’яка … відпочиває …» Потім апельсин підкотився до лівої руки. І та ж процедура виконується лівою рукою. Бажано робити вправу 2 рази (при цьому поміняти фрукти), якщо вона виконується лише одна; якщо в комплексі з іншими вправами – досить одного разу (з лівою і правою рукою).

3. Вправа «Зруш камінь» Дитина лежить на спині. Попросіть її уявити, що біля правої ноги лежить величезний важкий камінь. Треба добре впертися правою ногою (ступнею) в цей камінь і постаратися хоча б злегка зрушити його з місця. Для цього слід злегка підняти ногу і сильно напружити її (8-12 секунд). Потім нога повертається у вихідне положення; «Нога тепла … м’яка … відпочиває …» Те ж саме проробляється з лівою ногою.

 

 

4. Вправа «Черепаха» Вправа робиться лежачи, краще на боці або животі. Попросіть дитину уявити, що вона маленька черепашка, яка лежить на жовтому пісочку (або м’якій травичці) біля прозорого струмочка (річки, озера чи моря – за бажанням дитини). Гріє сонечко, черепашці тепло і добре. Ручки і ніжки розслаблені, шийка м’яка … Раптом з’явилася холодна хмара і закрила сонечко. Черепашці стало холодно і незатишно, і вона сховала ніжки, ручки і шийку в панцир (дитина сильно напружує спину, злегка вигинаючи її і зображуючи тим самим панцир, і так само напружує шию, руки і ноги, ніби втягуючи їх під панцир; 5 10 секунд). Але ось хмара полетіла, знову виглянуло сонечко, знову стало тепло і добре. Черепашка зігрілася, і її шия, ручки і ніжки стали теплими і м’якими і знову з’явилися з-під панцира (спина розслабляється 5-10 секунд).

 

5. Вправа «Розслаблення в позі морської зірки»

Цю вправу слід робити як завершальну після попереднього комплексу або будь-яких інших вправ, що містять елементи напруження і розслаблення. Бажано вправу виконувати під музику. Дитина лягає спокійно в позі морської зірки. Попросіть її закрити очі і уявити місце, де вона любить відпочивати, де вона завжди себе добре і безпечно почуває. Це може бути реальне місце або вигадане. Потім нехай вона уявить, що знаходиться в цьому місці і робить в цьому місці те, від чого вона отримує радість і задоволення (в іншому варіанті – те, що хочеться). Тривалість вправи 1-2 хвилини. В кінці вправи попросіть дитину відкрити очі, потягнутися кілька разів, сісти, глибоко вдихнути, видихнути і встати.

 

КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

     Першокласник сьогодення і першакласник в минулому – різні поняття. В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.

Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи. Тут зібрані всі основні критерії, за якими психологи здійснюють відбір.

Отже, було б добре якби дитина змогла б:

1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв’язках).

2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «В який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …

3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.

4. Вміти прочитати (можна по складам) невеликий, простий текст з декількох речень.

5. Бути в змозі написати або скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп».

6. Прямий і зворотний відлік в межах 20.

7. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.

8. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.

10. Знаходити схожість і відмінності між предметами.

11. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.

12. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.

13. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.

14. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш.

15. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …

16. Знати 10-12 основних кольорів.

17. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.

18. Слухати казку і переказати ключові події.

19. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.

20. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.

21. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.

22. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі;

23. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.

Фізіологічні показники:

1. Зміна не менше 5 молочних зубів на корінні.

2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).

3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.

4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.

5. Вміє кидати і ловити м’яч.

6. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.

7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.

8. Скачок в зрості.

9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу перебирати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).

 

ЧИ ГОТОВА МОЯ ДИТИНА ДО ШКОЛИ?

     У своїй роботі я часто чую таке запитання від батьків, дітям яких від 5 з половиною до 7 з половиною років. У чому ж полягає ота готовність?

     Розгляньмо це питання на прикладі.Нещодавно до мене звернулася мама з хлопчиком шести років (назвімо його Васильком). Хлопчик бадьоро, з охотою, розповідав про себе, свої улюблені іграшки, своїх родичів та інші цікавинки, але тільки-но настав час виконувати завдання, Василько знітився, посмутнів. Було видно, що дитина тривожиться. Протягом усього заняття він пробував робити все по-своєму, на свій лад (замість людини малював ялинку, не хотів писати під диктовку, а малював щось своє). Загальна обізнаність хлопчика теж була низька. І це не дивно. Василько мав труднощі з виконанням інструкцій, він не звик себе до чогось «змушувати», робити те, що «треба», і, очевидно, зіткнувся з такою ситуацією вперше (до садка він не ходить). Тому-то очка дитини були на мокрому місці…

     Я бачу: дитина не готова йти до школи, бо вона не вміє вчитися! Сама мама теж вважала, що дитині до школи ще «рано», але в її уявленні (як і в уявленні більшості батьків) це «рано» полягало в незнанні букв і лічби, у відсутності інших необхідних у школі навичок. Проте навички самі по собі не з’являються. Вони формуються під час навчального процесу. Найперше завдання – не «навчити букв», не «навчити цифр», а «навчити вчитися»! Тому важливо звернути увагу на те, як ваша дитина вчиться, а насамперед:

  • чи охоче дитина береться до нових завдань?
  • чи досить уважна дитина при виконанні завдань, чи часто відволікається, перемикається на гру і т. п.?
  • чи вміє виконувати подані інструкції?
  • чи потребує допомоги в роботі, а якщо так, то чи вміє користуватися навідними прикладами, чи вміє працювати за зразком?

     І найважливіша складова, яка робить навчання творчим процесом, – це пізнавальний інтерес. Без цього навчання перетворюється в дресуру. Це найважливіше, що треба розвивати у майбутнього учня.

     Як допомогти дитині підготуватися до школи? Відповідь дуже проста: без стресу. Працюючи з дитиною, слід уникати надто сильної мотивації на успіх, яка вганяє всю родину в стрес, так що в гонитві за знанням втрачається сам його сенс. В таких випадках дитина не вчиться самостійно працювати. Вона привчається боятися і з нетерпінням чекає на закінчення «тортур».

     Часто теж чую таке: «Та він просто не хоче займатися. Лінивий». Або: «Хоч як я стараюся, до нього не доходить». Я в таке не вірю. Що таке лінь? Відсутність інтересу, волі чи «натхнення»? Коли так, то треба обов’язково розібратися в причинах такого стану дитини як медичних, так і соціальних. Правильний підхід до такої ситуації – це активна співпраця з фахівцями. І грубою помилкою з боку батьків чи вихователів буде ставити на дитині штамп, що вона, мовляв, лінива чи нетямуща «від природи» – і після цього розслаблятися, бо ж «нічого тут не вдієш»…

     Накраще буде, коли сам дорослий займе позицію дослідника і спробує заохотити дитину разом з ним досліджувати світ (тобто постарається розбудити в неї пізнавальний інтерес). Коли дитина побачить перші результати та успіхи, то в неї з’явиться бажання вчитися, задоволення від пізнання нового. Їй сподобається думати, вона будетішитися з власних успіхів. А це і є адекватна мотивація. Саме цього ми й маємо навчити дитину.

     Отже, працюючи з дитиною, я зосереджую увагу не так на результаті, як на самому процесі роботи. Що це означає? Для мене дуже важливо, який у дитини настрій, чи з інтересом вона сприймає завдання, скільки часу вона потребує на роздуми, чи вміє користуватися підказками. Найважливішим своїм завданням я вважаю показати дитині: ЦЕ ЦІКАВО! Це така гра! Коли дитина вловлює цей посил, вона раптом перестає бути лінивою, а очка починають світитися радісним «Я розумію!» І тоді процес пішов.

     Щодо методичних порад, то на сьогодні корисних методик безліч. Їх автори рекомендують, як правило, щоденні заняття по 15-20 хв. Завдання повинні відповідати вікові, але для того, щоб дитина справді розвивалася, слід працювати «на невелике випередження». Автор багатьох методик розвитку дитини Юлія Соколова перераховує такі вміння, які повинна матидитина у 6-7 років:

УВАГА:

  • виконувати завдання не відволікаючись близько 15 хвилин;
  • знаходити 5-6 відмінностей між предметами;
  • утримувати в полі зору 8-10 предметів;
  • самостійно, швидко і правильно виконувати звдання за зразком;
  • точно копіювати продемонстрований візерунок або рух.

ПАМ’ЯТЬ:

  • запам’ятовувати 8-10 картинок;
  • розповідати з пам’яті казки (дитячі оповідання), вірші, описувати з пам’яті зміст картинки;
  • повторювати в точності текст з 3-4 речень.

МИСЛЕННЯ:

  • визначати послідовність подій;
  • складати розрізану картинку з 9-10 частин;
  • знаходити і вміти пояснити невідповідності на малюнках;
  • знаходити і вміти пояснити відмінності між предметами і явищами;
  • знаходити зайвий предмет, уміти пояснити свій вибір.

МАТЕМАТИКА:

  • називати числа в прямому і зворотньому порядку;
  • співвідносити цифру і число предметів;
  • складати і вирішувати задачі в одну дію на додавання і віднімання;
  • оперувати арифметичними знаками;
  • вимірювати довжину предметів з допомогою умовної мірки;
  • визначати час за годинником.

МОВЛЕННЯ:

  • правильно вимовляти звуки;
  • визначати місце звука в слові;
  • використовувати в мовленні складні речення різних видів;
  • складати розповідь за сюжетною картинкою (серією картинок);
  • складати речення з 5-6 слів;
  • ділити слова на склади.

ДРІБНА МОТОРИКА:

  • вільно володіти олівцем і пензликом при різних видах малювання;
  • зображати на малюнку декілька предметів, пов’язуючи їх певним сюжетом;
  • штрихувати чи розмальовувати малюнки, не виходячи за контури;
  • передавати в малюнку точну форму предмета, пропорції, взаємне розташування частин.

СОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ І ПРИРОДОЗНАВСТВО:

  • називати своє ім’я, прізвище, по-батькові;
  • називати ім’я, прізвище, по-батькові батьків;
  • знати назву свого міста (села), столиці, Батьківщини;
  • знати послідовність пір року, частин доби, днів тижня;
  • Календар
    «  Грудень 2018  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
         12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31

    Пошук

    Годинник





Косар О.В. -  ДНЗ№32  © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz